15
Dec

Hoofdsponsor DCA steunt Think Pink en Cliniclowns

Onze hoofdsponsor Bouw-en wegenbouwbedrijf DCA uit Beerse heeft zich voor minimaal drie jaar geëngageerd in een mooi sociaal project. Dat bij DCA de menselijke aanpak primeert, blijkt uit de keuze van de organisaties die het bouwbedrijf gaat steunen. De organisaties die op hun steun kunnen rekenen zijn Think Pink en Cliniclowns.

Think Pink

Hoewel bij DCA heel wat vrouwen werken, heeft de bouwsector voor velen nog een zeer mannelijk imago. Door Think Pink te steunen steken we vrouwen die het moeilijk hebben een hart onder de riem. Vrouwen tout court, eigenlijk. Want onze arbeiders zijn overwegend mannelijk. En achter elke sterke man staat een nog sterkere vrouw.

Think Pink is de nationale borstkankercampagne die zich dagelijks inzet voor borstkankerpatiënten en hun familie. De campagne heeft verschillende speerpunten: informeren, sensibiliseren, het financieren van wetenschappelijk onderzoek en het bekostigen van zorg- en nazorgprojecten.

Cliniclowns

Zolang alles goed gaat, sta je er misschien niet altijd bij stil dat er mensen zijn die door ziekte in een isolement geraken. Een slepende ziekte vraagt heel veel van een mens. Vaak komt daar nog psychisch lijden bij, door eenzaamheid en verveling. Als het om kinderen gaat, is dat nog schrijnender.  De organisatie Cliniclowns tovert al sinds 1994 een lach op het gezicht van kinderen die langdurig in het ziekenhuis of instelling verblijven, of die door ziekte of handicap langdurig thuis zijn. Humor en verbeelding zijn sterke wapens. Ze verlichten tijdelijk de pijn, de verveling en de angsten waarmee deze kinderen moeten omgaan.

Zowel Asterix Avo als voetbalploeg KFCO Beerschot Wilrijk, dat eveneens door DCA wordt gesponsord, zullen via gezamenlijke acties nauw bij het project betrokken worden.